Gör inte FÖR bra ifrån dig!

I min omgivning ser jag då och då tecken på att serviceföretag INTE ska göra för bra ifrån sig i sin relation till kunderna. Gör de FÖR bra ifrån sig så kommer det en dag att slå tillbaka mot dem!

Det senaste exemplet är lilla lokaltidningen och hur denna har distribuerats genom åren kontra hur den sedan en kort tid tillbaka dimper ner i prenumeranternas låda.

En person jag känner har under en tid beklagat sig över att hon inte längre hinner läsa morgontidningen innan hon ska åka till arbetet. Visst, detta kan vara irriterande för den mest toleranta, men till saken hör att tidningen ligger i prenumerantens låda i god tid före distributionens deadline. Prenumeranten i fråga tycker att det var bättre tidigare då tidningen lades i brevlådan sent redan kvällen innan, "...då kunde hon läsa den efter kvällspromenaden med hundarna".

När jag försiktigt påpekade det faktum att tidningen faktiskt är en MORGONTIDNING mötte jag ingen som helst förståelse, "...om det fungerat förr, varför kan det inte få försätta vara så?".

Med dessa ord önskar jag er ett trevligt veckoslut!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits