Att göra en Christer

Supergod drink, uppkallad efter en i personalen på Nordic Blue Hotel ute på Lidingö:

4 cl Cruzan hallonrom alternativt Bacardi Razz
Fruktsoda
Rikligt med frysta hallon
Limeklyfta
Is

Blanda i ett drinkglas och njut!

Inget överträffar naturen

Inget sl?r naturen


Hemma igen

Oj så skönt att vara hemma igen! Tänk att en mycket trevlig vecka, i sällskap av mycket trevliga arbetskamrater och tonvis med värdefull kunskap, samtidigt kan vara så lång. Det faktum att man kände sig något isolerad och att dagarna kändes lite långa berodde kanske på att jag i stort sett kunde se hem därifrån vi hade vårt internat? Känslan att komma hem och släppa ner sina väskor på hallgolvet, starta en tvätt och gå igenom veckans post är så skön. Om en månad är vi kollegor samlade igen, och det ser jag fram emot. Under tiden tills dess ska jag njuta av att vara på hemmaplan, en liten tripp till Malmö/Köpenhamn och det faktum att våren nalkas så sakteliga!

Melodifestivalens genrep

Nyss hemkommen från Melodifestivalens genrep känner jag att det kan gå lite hur som helst. Allt pekar väl på the Ark eller Andreas Johnson, men publikens reaktioner var oväntat stora i anslutning till exempelvis Måns Zelmerlöw och även Sebastian - kanske en skräll på gång?

Jag hoppas att Sarah Dawn Finers röst är ok till kvällen, hon körde playback under genrepet - stora applåder efteråt trots det. Och jag, jag fortsätter hålla tummarna för Sarah - min personliga favorit!

Nu ska här lagas en smarrig middag, en bra uppladdning inför Melodifestivalen!

hits