Vill ha, vill ha, vill ha!




Lampan Blad, design Matilda Wester. Säljs på Designtorget.


Grattis Conny Palmkvist!

Stort grattis till den fantastiske författaren Conny Palmkvist som i dagarna fått Helsingborgs Dagblads kulturpris för 2007. 

"För ett författarskap i spännande utveckling, krönt av årets roman "Två hus vid slutet av en väg", en berättelse i den magiska realismens anda om våld och utsatthet".

Conny har skrivit böckerna Hej då, allihopa och Två hus vid slutet av en väg. Han skriver just nu på sin tredje bok. Boken Hej då, allihopa finns för övrigt översatt till finska: En päästä sinua. En av de vackraste meningarna på finska någonsin tycker jag, å andra sidan kan jag ingen finska alls!

Läs Conny Palmkvist, en varm läsupplevelse!

En ny liten människa

En ny liten människa har kommit till världen! Grattis Anna-Lena, Stefan, Sanna och Amanda till er nya familjemedlem som föddes i dag den 22 december!

Jag är beroende





http://www.chocca-mocca.com

Vilken artist!

9 december 2007 kommer för alltid att vara dagen då jag såg Peter Lemarc på Cirkus, vilken artist!

Från hans entré till sista applåden tystnat var jag helt och fullt hypnotiserad, jag önskade att kvällen aldrig skulle ta slut. Den ena efter den andra av mina favoritlåtar radades upp och det var med lätta steg jag strosade hem genom sena söndagskvällen. Magiskt är ordet, jag har ännu inte riktigt förstått att jag fått se Maestro live.

Låtlista från Cirkus-spelningen:

EVELINA
SÅ GOTT ATT MÅ GOTT IGEN
LYCKLIG IDIOT
TOOTOOLAH
ÄLSKAD FRÅN FÖRSTA STUND
I MITT ANDRA LIV
DRIVVED
SÅ LÅNGT MINA ARMAR RÄCKER
SÅNG FÖR APRIL
KOSTERS KLIPPOR
BARA NÄR JAG BLUNDAR
SKÖNT ATT FINNAS TILL
MELLAN MÅNEN OCH MITT FÖNSTER
VÄNTA DEJ MIRAKEL
LITTLE WILLIE JOHN
DU ÄR BRA/HÄR KOMMER DIN ÄLSKLING
ÄNDA TILL SEPTEMBER
VAGGSÅNG KL.4
NIO BROARS VÄG
SÅNGEN DOM SPELAR NÄR FILMEN ÄR SLUT
KÄRLEK I TYSTNADENS TID

För videoklipp smygtagna under turnén kolla in:

http://www.lemarc.se/bootlegklipp.php

Sentimental

http://www.youtube.com/watch?v=oo75jFLjKaw

Är den inte fantastisk?

Rumpor, rumpor, rumpor...

Inlevelsefullt sagt av kollega på väg in till eftermiddagsfikat i dag:

"... utan rumpa klarar man sig inte här i livet!"

Författare på vägen hem

På min väg hem från jobbet släntrar jag titt som tätt förbi en av landets bästa författare (i mitt tycke). Han står alternativt sitter alltid utanför samma kafé på den kullerstensbelagda gatan som på något sätt, och väldigt ensidigt, blivit vår mötesplats. Jag skulle vilja se in i hans hjärna om så bara för en kort sekund, för att se hur han skapar sina fenomenala texter.

Undrar vad han skulle säga om jag någon dag stannade till och bad honom skriva några ord i mitt exemplar av hans storsäljande bok?

Fantastisk sång!

http://www.youtube.com/v/mSREpFzUqmA&rel=1

hits