Vilken helg!

Vilken höjdarhelg jag har haft!

Vi började lite lätt med showen R.E.A på Hamburger Börs där vi lade in sista växeln i vårt firande av en familjemedlems 40-årsdag. En kanontrevlig kväll som startade med ett första depåstopp på Zum Fransiskaner på Skeppsbron och som avslutades i ett tältläger i krokarna av Hammarbyhöjden. Say no more... Suverän service av den mycket trevliga servitören Anders(?) på Hamburger börs, rätt kille på rätt plats helt enkelt!

Lördagen började lite halvlojt, alla lite slitna efter att ha lyssnat till snarkmästaren halva natten... Sedan styrde vi tjejer upp det hela genom att säga att vi skulle kolla in lite inredningsaffärer, killarna beslutade snabbt att de skulle göra en egen utflykt. Syrran och jag hade dock helt andra planer för vårt besök i stan, nämligen att försöka få biljetter till musikalen Grease för fjärde respektive femte gången i ordningen!

De två mycket trevliga och roliga damerna på Göta Lejons biljettkontor gjorde vår helg komplett genom att släppa två icke uthämtade biljetter och sälja dem till oss! Vi jublade oss fram och tillbaka längs med Götgatan i någon timme tills det äääääntligen var dags för insläpp. Vi köpte med oss en lite bukett till Rennie Mirro, som han i slutet av föreställningen hade med sig ut på scenen! Gissa hur lyckliga vi var, vi två Grease-nördar. Vår Grease-mani slutade så på topp, men lite sorgligt är det ändå att det nu är över. Tusen rosor till alla i Grease-ensemblen!

Och hädanefter ska jag aldrig mer skriva ett ord till om Grease. Jag lövar.

Medlem i Hyresgästföreningen?

Är du medlem i Hyresgästföreningen?

Gör då så här nästa gång du ska betala medlemsavgiften: betala in 50 kr mindre än inbetalningskortet är på.

Varför kanske du undrar?

Jo, det kan väl ändå inte vara meningen att de ska ha råd att flyga HELIKOPTER mellan Gamla stan i Stockholm och konferensanläggningen Rosenön söder om stan?

Och till de föreningsföreträdare som var med på aktuell konferens, eller vad det nu var: DET FINNS KOLLEKTIVTRAFIK UT TILL ROSENÖN.

Nästa gång någon i föreningen ska åka mellan Stockholm och Rosenön, kontakta mig, så ska jag personligen hjälpa er att läsa tidtabellen!

Människor som påverkar dig

Mitt i vardagen kan du ha turen att möta dem. De där människorna som har en stark livshistoria att dela med sig av. En del av dessa människor kanske du aldrig har talat med, men ändå har du på något sätt tagit del av deras erfarenheter.

Någon gång då och då åker en av alla dessa människor på samma tåg som jag tar hem från jobbet i storstaden. Våra blickar brukar mötas när hon kliver av tåget, kanske för att jag hajar till lite igenkännande. När detta händer, mötet i vardagsstressen, skulle jag inget hellre vilja än att låta den personen förstå hur mycket hon har påverkat mig. Hur hennes stora livshändelse för alltid finns med mig av flera orsaker än en.

Oas inte långt från storstaden: Sandemar

Oas inte långt från storstaden: Sandemar

Härliga höst!

Härliga höst!


hits