Frälst?

Idag damp den ner på dörrmattan, Peter LeMarcs liveplatta från vinterns succéturné.

När jag alldeles strax lyssnat igenom halva cd:n så konstaterar jag att det helt klart är en platta för oss redan frälsta, men ack så glad jag är att jag redan är LeMarxist!

Vilka minnen...

Glasögon

Visst, jag har också glasögon.

Ändå kan jag inte låta bli att undra om somliga driver med mig när de köper nya glasögon och väljer de GIGANTISKA modeller som påstås vara mode för tillfället... Är de där brillorna på skämt eller?! Så tänker jag en kort sekund innan jag lägger band på mig själv.


Döden

Ibland händer det att jag ögnar igenom tidningens dödsrunor.

I så gott som alla framhålles den avlidnes strävsamma liv. Hur personen altid satte andras väl och ve före sitt eget. Hur arbetsamt, ordentligt och skötsamt han eller hon levt sitt liv. Inte alltför sällan säger därmed runan absolut INGENTING om den avlidne. Tänk vad lite vi egentigen känner våra nära och kära.

Om jag får önska så önskar jag att ett visst mått av galenskap lyser igenom i min runa den dagen det blir aktuellt!

Underbara Best of Broadway!

Igår kväll såg jag den underbara föreställningen Best of Broadway i Berwaldhallen. Medverkade gjorde den alltid lika fantastiska Daniel Engman, charmiga Rennie Mirro, ljuvliga Malena Laszlo och underbara Gunilla Backman. En helt fantastisk föreställning med en sanslös samling låtar ur musikaler som alla haft sin premiär på just Broadway.

Daniel Engman rev av bland annat I am what I am ur musikalen La cage aux folles och jag kunde inget annat än kippa efter andan. Vilken röst och närvaro!

"Tyvärr" får ni hålla tillgodo med ett klipp där sångaren John Barrowman gör sin version:

http://www.youtube.com/watch?v=BdSszlp8aVQ

Sjömansblogg

Surfade runt bland sjömansrelaterade sidor och hittade denna Sjömansblogg: http://cmj.blogg.se

Är inte inlägget här nedan lite gulligt trots allt?




Hej, jag heter Martin, jag ska åka till Australien och Nya Zeeland när jag mönstrat av... och jag vill klaga på några saker här ombord. För det första börjar det bli jävligt tröttsamt att behöva använda en potta hela tiden, varför kan ni inte gör en toalett i min storlek? Sen så undrar jag varför rederiet enbart gett mig en röd och vit mössa att arbeta i. Är detta safety eller?

Och dom här radioapparaterna vi använder är en touch för stora. Det är ju för fan som att bära omkring på en 15 kilos hantel hela vakten! Vet ni hur trött jag blir i kroppen på grund av detta?

Kapten behöver inte mata mig längre. KAN SJÄLV!

Sen skulle jag behöva lite anti diarré piller när jag ändå är på't. Har fan bajsat på mig tre gånger idag och det är inte speciellt roligt att behöva använda blöja hela tiden. Ska jag behöva lida för att sjukstyrman är så lat så han inte ens orkar låsa upp sjukhytten!

Sen en sak till... Sluta kalla mig tjock! Det heter faktiskt mullig... =)
2007-okt-09
http://cmj.blogg.se/



Lilla Engla

Läste just att den misstänkte 42-åringen erkänt mordet på Engla.

Det finns inte ord.

Lilla Engla, din tid på jorden blev kort, men ack så många har du berört.


FOOTLOOSE

Säljes: 4 st biljetter till Footloose lördagen den 17 maj kl 19:30.

Parkett, rad 1, platserna 12-15.

Säljes till kanonpriset 1 800 kr, ordinarie pris 2 080 kr.

Intresserad? Lämna er mejladress i kommentatorsfältet så hör jag av mig!

Terrakottaarmén

2007-10-12

En dag i höstas gick en gammal dröm i uppfyllelse: jag fick äntligen se Terrakottaarmén på plats i Xian, Kina. Ett land som man kan många åsikter om, men som rymmer så mycket fantastisk kultur och historia.

hits