Kul idé

Svårt att hitta på roliga och personliga presenter? Har du något du vill dokumentera i bokform för framtiden?

Då finns det en tjänst som kan hjälpa dig, en kul idé som jag själv har använt mig av: www.gordinegenbok.se

Begåvade Conny Palmkvist

Återigen, ett riktigt STORT grattis till den mycket begåvade Conny Palmkvist vars bok den här månaden är på 15:e plats på listan över de mest sålda!

Kolla in hans uppdaterade hemsida: www.connypalmkvist.com

Stackars er

Åker pendeltåg så gott som dagligen och varje dag blir jag plågsamt påmind om hur många dåliga hörlurar det finns i omlopp. Nu då mp3-spelare finns i var mans ägo plågas jag av ett rentutsagt dåligt spilljud från mina medpassagerares hörlurar.

Jag säger stackars er, dels står ni ut med en dålig ljudupplevelse, dels fruktar jag att er hörsel snart kommer att vara klart försämrad. Nej, sänk volymen - för er omgivnings skull, men framförallt för er egen!

Ylvis-fans?

Jag vet inte vad det är som fått mig att bli så förtjust i de norska killarna i Ylvis. Se och begrunda deras video till hiten "Kjempeform":

http://www.ylvis.com/video.html

Ät glassen och håll mun!

Vilket tjafs det har blivit om GB:s nya variant på kultklassikern Nogger! Det hela blev ju inte rasistiskt förrän företrädaren för Centrum mot rasism uttalade sig om vad han "upplevde" när han såg annonserna. En av nackdelarna av att arbeta med något som verkligen berör en på djupet kanske?

Ur gömmorna

Hohen Tauern

Magiskt, inte sant?

Påven, förlåt!

Rubrik i förra veckan angående påvens hälsotillstånd: "Påven äter med näsan".

hits