Hjälp till Kambodja!




Gripen av det jag upplevt i Kambodja vill jag lite kort uppmana dig att göra en insats för landet. Det finns många möjligheter att hjälpa till, sök på internet efter det som passar just DIG bäst.

Oerhört gripande att höra den lokala guiden berätta om skräckväldet som plågade landet under så många år. Pol Pots regim fullkomligt förintade sitt folk, sviterna kommer de att få leva med länge till. Hjärtskärande att se mammorna som dygnet runt köar utanför barnsjukhuset för att förhoppningsvis få hjälp till sina barn. När sjukhuset stänger för kvällen fortsätter deras vankande och väntande medan vi turister passerar i våra luftkonditionerade bussar på väg till våra flådiga hotell. Ett besök med många bottnar och trodde jag tidigare att jag visste var fattigdom är så vet jag det ännu mer nu.

Kambodja, ett land som behöver vår hjälp - NU.


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits