Allhelgonahelg

Torsdagen började med en bra känsla, men slutades med ett stort GRRRRRRRR som lyckades förpesta hela torsdagskvällen. En lång natts sömn, en mysig långfika i det höstgrå vädret och lite hemmapyssel vände humöret till det bättre igen. GRRRRRRRr:et bara lite i bakgrunden... smått mullrande.

Utflykt lördag-söndag - det blir trevligt. Kanske läge att ta några schyssta fotografier?

Det ryktas om ett spa... 

Skön allhelgona på er alla!

Tänkvärda ord

Okänd tänkare har sagt följande om vänskap:  

"Om en vän hamnar i nöd får de andra vännerna försöka vara det ställföreträdande hoppet, uthålligheten och även den där energin som vännen för tillfället saknar."

Kolla in duktig fotograf


Kolla in hennes hemsida
http://emelieohlsson.blogg.se och ta chansen att vinna en fotografering:

http://emelieohlsson.blogg.se/2008/october/tavling-vinn-fotografering-varde-1050-kr.html

Höstglöd


En dålig idé

Inte ovanligt, men jag vill ändå varna er för att lägga mobiltelefonen på handfatet. Särskilt inte en eftermiddag på jobbet då ni känner er särskilt stressade... och väntar ett viktigt samtal som ni bara inte får missa. Vips har ni med oanad kraft slagit ner telefonen i handfatet och tokspolar varmvatten rätt på den.

Det var vad jag gjorde på jobbet igår. Några timmar senare fick jag å andra sidan köpa ny telefon... ingen större skada skedd alltså. Bara lite synd på cashen.

Önskar er en fortsatt trevlig helg!

Favoritplats


Nobelpriset i litteratur

I tidningen Gefle Dagblad läste jag nyss en rolig liten artikel, ett gäng barn som alla går i årskurs tre kommenterar det faktum att Le Clézio kammat hem årets Nobelpris i litteratur:

http://gd.se/nyheter/gavle/1.162808

Hjärtat smälter - läs och le!

Trevlig helg!

Passerat en gräns

Det finns människor som passerar rimlighetens gränser utan att så mycket som blinka, det om något blev jag varse ikväll.

Tack för det, nu var den här nattens sömn förstörd...

Älskar hösten?! Jag?!


Hemlös - med egna ord

Hemlös - med egna ord


På väg hem från jobbet häromdagen fastnade min blick på pocketboken Hemlös - med egna ord. En sammanställning av texter ur tidningen Situation Sthlm under tio års tid. Tankeväckande, sorgliga, glada och finurliga texter som vi alla kan få ut något av.

Hela överskottet går oavkortat till Situation Sthlm, så följ nu min uppmaning:

Köp en till dig själv och en hel bunt att dela ut bland dina vänner!


hits