Jonas Gardell

Igår kväll var jag och såg Jonas Gardells nya show, genrep i Ytterjärna.

Jonas drev glatt med antroposoferna under kvällen, vilket de inte verkade ta illa vid sig av. "De", det låter som om de vore ett helt annat folkslag. Själv vet jag absolut inget om antroposoferna, förutom att det verkar tämligen centralt i deras filosofi hur man använder olika färger. Inne på damtoaletten var den rådande färgen grön... tål att tänkas på?! Och lysrörsbelysning är bara att glömma. Jag som ser dåligt fick efter showen nästan känna mig fram genom lokalen för att ta mig ut. ;-)

Showen var fantastisk! Jonas var i sitt esse, trots det burkiga ljudet i lokalen. Tänkvärt blandades med hysteriskt roligt och det var med lätta steg och varm själ jag gick därifrån. Härligt att en show kan bjuda på en sådan blandning, allt från hysteriskt roliga anekdoter till det allra mest seriösa och tänkvärda. Han har en bredd som  kommer bäst till sin rätt när man ser honom live. När han talade om sin mamma brände tårarna, när han "hängde ut" Mark fullkomligt kokade publiken av skratt. Med andra ord bland det mest sevärda på länge!

Grattis till er som har biljetter till turnén och föreställningen Tillfällig gäst i ditt liv!

Kommentarer:
Postat av: Mia

Så härligt med Gardell-show! Jag skulle också så gärna vilja gå på den nya showen, men det blir nog tyvärr inte så!

2007-09-16 @ 00:05:26

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits