SL:s nya prissättningsförslag

Ni som brukar titta in här hos mig vet att jag titt som tätt reagerar på förslag och företeelser i vår vardag. Ofta resulterar min reaktion i ett mejl till vederbörande ansvarig. Så också idag då jag läste i DN om vd:n för SL som slagit sina små små små små grå samman och kommit på det briljanta biljettpriset 40 kr för kontantbiljetterna, ställ detta mot dagens 20 kr så förstår ni nog min reaktion.

Så här lyder mejlet som jag totade ihop idag på eftermiddagen:

Vd Jangälv,

Läser i dagens DN att ditt förslag är att kontantbiljetterna i framtiden skall kosta 40 kr. Har du då överhuvudtaget tagit dig en funderare över de personer som faktiskt inte har ekonomisk möjlighet att införskaffa vare sig månadskort eller förköpsbiljetter? Det är personer som många gånger måste ransonera sina resor till mycket väl valda tillfällen. Jag kan lova dig att dessa personer finns i vårt samhälle, även här i Stockholm. Hur motiverar du en sådan prishöjning inför den kategorin? De kanske helt enkelt inte skall resa med SL alls? Att ha dessa människor i åtanke är kanske en svår tankegång när man själv inte behöver vända på sina slantar? Att jämföra med exempelvis Arlanda Express är ett svagt argument i mina öron då dessa färdmedel knappast är att anse som medel för vardagskommunikation.

Med vänliga hälsningar,
Linda Björling

Nog måste det finnas andra lösningar på problemet med rånrisken för chaufförerna inom kollektivtrafiken än denna helt vansinniga prishöjning? Min uppmaning till er är att ni också skall skicka era reaktioner, förslag och funderingar kring detta till SL!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits