Människor som påverkar dig

Mitt i vardagen kan du ha turen att möta dem. De där människorna som har en stark livshistoria att dela med sig av. En del av dessa människor kanske du aldrig har talat med, men ändå har du på något sätt tagit del av deras erfarenheter.

Någon gång då och då åker en av alla dessa människor på samma tåg som jag tar hem från jobbet i storstaden. Våra blickar brukar mötas när hon kliver av tåget, kanske för att jag hajar till lite igenkännande. När detta händer, mötet i vardagsstressen, skulle jag inget hellre vilja än att låta den personen förstå hur mycket hon har påverkat mig. Hur hennes stora livshändelse för alltid finns med mig av flera orsaker än en.

Kommentarer:
Postat av: Lena

Det där är spännande områden du tangerar i dina reflektioner...

Postat av: Linda Björling

Något att fundera över i vardagen kanske, låta människor som betyder mycket för en få veta att de gör det. Ha det!

2005-10-06 @ 10:21:49
URL: http://lindabjorling.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits