Kristallkulan om SAAB

För en tid sedan skrev jag i denna blogg om mina farhågor rörande SAAB:s framtid. I dag kom så beskedet - det blir i Tyskland som GM:s mellanklassbilar, däribland SAAB 9-3, kommer att tillverkas.

I Sverige kommer den "lilla" Cadillacen att tillverkas för den europeiska marknaden. Cadillac, ett märke i GM-familjen som jag gissar inte har någon särskilt ljus framtid i Europa rent försäljningsmässigt.

Sorry SAAB, det ser i första anblicken ut som en skaplig affär, men i längden tror jag att biltillverkningen i Trollhättan går en mörk framtid till mötes.

Kommentarer:
Postat av: jesterdaze

Jag är inte helt övertygad om att det du skriver betyder att SAABs framtid är dyster, det handlar nog mer om Trollhättans dito?


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits