Några rader i sorgens tecken

Hur somliga dagar så starkt kan präglas av sorg. En bottenlös och helt vedervärdig känsla av tomhet och saknad. Känslor som slår så hårt mot ens inre att hela ens liv i övrigt känns tämligen ihåligt innehållslöst.

Det brukar sägas att "good news travels fast", och nyheten om min tidigare arbetsgivare Ulf Söderströms bortgång är beviset för att "bad news travels slow". Jag önskar att jag nåtts av nyheten tidigare, men å andra sidan hade det inte spelat någon som helst roll. Ulf har gått bort och jag vill bara tacka Ulf för alla stunder vi delade tillsammans ombord på hans livsverk M/S Sadelöga.

Framför mig kan jag fortfarande se Ulf spelandes på sitt dragspel, rökandes sin pipa Greve Hamilton.

Ulf, tack för en härlig sommar år 2003!

Din vän Linda

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits