Mindre seriösa företag

Vad trött jag blir på alla dessa företag som utlovar tjänster som de senare inte kan hålla! Tidstjuvar i min vardag är vad de är! De senaste veckorna har jag gått i klinch med två företag, ett inom upplevelseindustrin och ett postorderföretag. Gemensamt för båda dessa företag är att de ger sina kunder möjlighet att beställa och betala via internet. Det första företaget annonserar evenemang som det överhuvudtaget ännu inte släppts biljetter till, utan att upplysa om detta faktum. Efter lång väntan får jag svaret att: "... nu snart, inom ett par dagar, så kommer du att få en bokningsbekräftelse". Jo just, någon vecka senare får jag ett mycket otrevligt bemötande i telefonen av en person som inte ens hittar min bokning. Hon anser att jag måste fatta att det inte går att boka biljetter så lång tid i förväg! HALLÅ - är det inte företaget som HON jobbar för som godtagit min förfrågan? Det andra företaget har trots påstötningar ännu inte, efter drygt två veckors väntan, betalat tillbaka pengar de är skyldiga mig.

Och hur mycket tid har de inte på kuppen stulit från mig?

Kommentarer:
Postat av: Linda Björling

Väntar ännu på pengarna... nu är det den 15 januari 2005. Får heller inga svar på mina e-mejl.

2005-01-15 @ 20:23:08
Postat av: Linda Björling

I dag kom så äntligen återbetalningen... det tog sin lilla tid. Företaget hade "glömt" bort det...

2005-01-17 @ 18:47:45

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

hits